pirmdiena, 2007. gada 29. oktobris

Spiel '07 (1)

Tieši pirms nedēļām divām atgriezos no visai apdullinoša pasākuma, kas saucas Spiel un katru gadu notiek iekš Essenes Vācijā. Manus iespaidus par pašu notikumu var lasīt kur citur, kā arī noteikti tie caurvīsies dažos nākamajos ierakstos, bet šo rakstu es vēlētos veltīt vairākām spēlēm kuras es izmēģināju, atceros, bet nenopirku.. Tieši tā - NE-nopirku - tās palika Tur - Essenē. Kā arī nelielam iztirzājumam, kādēļ tā.

Izstāde notiek četras dienas, kas reizē ir gan pa daudz gan pa maz priekš tāda mēroga pasākuma. Klīsti apjucis, mēģini kaut ko uzspēlēt, kaut kur paej garām lielo rindu dēļ, kaut kas no tā patīk, bet kas cits izraisa vēlmi pagriezt muguru un doties prom.
Tā nu otrajā dienā nejauši uzgāju vienu stendu, kur manu aci piesaistīja plastmasas gabaliņu čupiņa, kura tapa tirgota zem nosaukuma GemBlo. Spēle nav pirmā svaiguma - tā izrādās ir Korejas 2005. gada ražojums un ir jau ieguvusi savu stabilu spēlētāju apjomu, toties man šī spēle ir nonākusi Wishlista pirmajā vietā. Spēles koncepts ir pavisam vienkāršs un noteikumi apgūstami divu minūšu laikā, kā arī spēlētāju skaits ir 2-6, kas padara šo spēli par derīgu visās situācijās. Spēles kauliņi ir košās krāsās, tik dzidri un kvalitatīvi, ka no pirmā skata šķiet patiešām slīpēti kristāli. Kā arī spēles estētisko skaistumu apraksta arī citāts tās mājaslapā:

Developer, enjoying the board games from the early age,
was so mesmerized by the beauty of jewel stone that he
was actually in the business of distributing the lovely
stones. In love with the hexagonal shape, he studied the
esoteric and the effects the shapes had in the human
sentiments. Artistically gifted, the developer focusing
on the aesthetic quality, designed the game that is made of
beautiful decorative goods and also, great fun to play.

Nenopirkšanas iemesli ir ļoti vienkārši - jau gadiem ilgi esmu sevī kultivējusi uzskatu, ka visas labās spēles ir taisītas no koka, stikla un kartona un, ka plastmasa ir tikai lētu un neglītu spēļu izejmateriāls. GemBlo lika man no šī te uzskata, kājstarpē iežmiegtu asti, atkāpties.


Vēl viena spēle, kas man noteikti neliks mieru līdz pat nākamajam gadam būs Polarity. Viena no šīs spēles lielākajām burvībām ir tās netveramais un absolūti abstraktais gameplay. Spēles laukums sastāv no auduma kvadrāta uz kura ir uzvilkts rinķis un atzīmēts tā centrs, bet pati spēle tiek spēlēta ar 52 magnētiem, kuriem viena puse ir melna, bet otra balta. Šai spēlei noteikumi ir pietiekami vienkārši, lai tos īsā laikā spētu apgūt pat bērns, bet pati spēles gaita balstās vairāk uz izjūtām, nekā uz loģiku vai stratēģiju.
Rokoties pa šaj spēlei veltītajiem interneta resursiem, nejauši uzgāju pāris teikumus par to, kā šī spēle ir nākusi pasaulē.

Polarity esot dzimusi tālajā 1985. gadā, kad tās autors krāsojot magnētus priekš ziņojumu dēļa, tāfeles vai kā tamlīdzīga uzdūrās uz viena no spēles pamatakmeņiem - magnēta ripiņas nobalansēšana pret otru magnēta ripiņu uz vienas kantītes tā, lai šams paliek "karājoties" slīpi. Lai būtu kāda jēdzīga virsma, uz kuras paspēlēties ar janatklājumu, čalis paņēmis džutas gabalu, kas mētājies turpat studijā un tajā brīdī arī radās Polarity.

Spēli nenopirku pavisam primitīva iemesla dēļ. Nebija vairs oiro makā. :(

Nav komentāru: